Mitas ENDURO TRAIL+-däck valda för den nya 2023 KTM 890 ADVENTURE R

Mitas-ENDURO-TRAIL-plus-tires-selected-for-the-new-2023-KTM-890-ADVENTURE-R
Mitas lanserar ett samarbete med KTM Sportmotorcycle GmbH för att anpassa sin ENDURO TRAIL+-däck på den nya 2023 KTM 890 ADVENTURE R-motorcykel. Efter Mitas TERRA FORCE-R på 2021 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S och Mitas E-07 på 2019 KTM 690 ENDURO R är detta den tredje Mitas originalutrustning som godkänts av KTM.

"Att för tredje gången väljas av KTM som originalleverantör av däck till utrustning är ett stort erkännande för oss och för våra Mitas-produkters förträfflighet. De nya Mitas ENDURO TRAIL+-däcken har utvecklats tillsammans med KTM för att förbättra cykelns unika äventyrsanda och möta de omfattande behoven hos den moderna äventyrsryttare som vill ta itu med det spår som framtiden," säger Gustavo Pinto Teixeira, vice VD för tvåhjuliga och specialdäck på Trelleborg Wheel Systems.

Nya 2023 KTM 890 ADVENTURE R är utrustad med Mitas ENDURO TRAIL+ 90/90-21 54T TL-fram- och 150/70B18 70T TL-bakdäck.

2023-KTM-890-ADVENTURE-R

Mitas ENDURO TRAIL+ representerar nästa generation av E-07+ ENDURO TRAIL mönster. Den utvecklades, testades och testades med stöd av Mitas varumärkesambassadör Chris Birch. Tack vare en ny förening, förbättrad konstruktion och ikonisk mönsterdesign, garanterar Mitas ENDURO TRAIL+ utmärkt terränghantering och lyhördhet i stenig eller grusig terräng, samt komfort och stabilitet på vägen, samtidigt som den erbjuder bästa möjliga kombination av våt och torr prestanda.

Mitas-ENDURO-TRAIL-plus-2

De nya Mitas ENDURO TRAIL+-däcken visas för första gången på Mitas monter på EICMA-utställningen, som hålls mellan 8 och 13 november 2022, i Milano, Italien.

Ladda ner pressmeddelandet i PDF

Fotots upphovsman MY2023 KTM 890 ADVENTURE R_Studio & MY2023 KTM 890 ADVENTURE R_Action: KTM